loading...
TOP-WEBLOG
TIP-TOP بازدید : 20 1391/09/08 نظرات (0)

اختصاصی:مصاحبه با لیونل مسی;هدف ما بردن تمامی جام هاست

این مصاحبه توسط ESM با لیونل مسی انجام شده است.

س:در ابتدای صحبت می خوام نظرتون در مورد لیگ قهرمانان اروپا بپرسم.قرعه کشی انجام شد و بارسلونا در یک گروه متعادل نسبت به گروه های دیگه از جمله گروه رئال افتاد.می خوام نظرتون در این زمینه بدونم؟

لیونل:من فکر نمی کنم در لیگ قهرمانان اروپا چیزی بعنوان گروه متعادل معنا داشته باشه.تیم ها همیشه غیرقابل پیش بینی و پیچیده هستند.و نمی توان گفت که لزوما یک گروه نسبت به گروه های دیگر متعادلتر است.بازی های مختلفی برای هر تیم در جام باشگاه ها در پیشه و بارسا هم از این قاعده مستثنی نیست.

س:همانطور که می دانی ومبلی یک مکان نمادین برای بارسا است.بارسا در این ورزشگاه ۲ جام از جام های باشگاه های اروپا رو برده و امسال هم مشخص شد که قراره دیدار فینال در این ورزشگاه برگزار بشه.آیا هدف بارسا رسیدن به فینال و دستیابی به سومین جام در ومبلیه؟

لیونل:هدف تیم ما بردن تمامی جام هاست و این جام تنها هدف ما نیست.و برای اینکار باید قدم به قدم پیشرفت و باید بازی به بازی بهتر شویم.

س:فصل قبل ۵۵ گل برای بارسا به ثمر رسوندی؟آیا این فصل رکوردت رو بهبود می بخشی؟برنامه ات واسه این فصل چیه؟

لیونل:نمی دونم.اما من سعی میکنم در هر فصل بهتر بازی کند و پیشرفت داشته باشم.و تلاش میکنم شانس گل زدنم رو در موقعیت هایی که برام پیش می یاد ، افزایش بدم.

س:در لالیگا رئال و بارسا در برابر تیم های دیگر ایستادگی کردند و دو قطب قدرتمند در فوتبال اسپانیا ایجاد کرده اند.با اون که رئال در این فصل ۵ امتیاز از شما عقب است آیا تیم دیگری هست که بتونه خطر جدی برای بارسا در طول فصل ایجادکنه.اگر اینطور هست-کدوم تیم؟

لیونل:نمی دونم کدوم تیم رو بگم.اما چیزی که مشخصه تیمی که به نقاط ضعف شما پی ببره می تونه بر شما پیروز بشه اما گاهی نیز این اتفاق نمی افته.گاهی چاشنی شانس نیز در بعضی بازی ها نتیجه رو عوض میکنه.این مسئله پیچیده ایه.با اونکه ما ۵امتیاز از رئال جلو هستیم اما آنها در این فصل تا اینجا خوب کار کردند.

س:شما لحاظات بزرگی رو در زندگی حرفه ای خودتون داشتید.گل های زیادی و پاس های گل زیادی داده اید.یا چیزی مانده که به آن نرسیده باشید؟چه چیزی از اهدافتان هم اکنون برایتان مهمتر از بقیه است؟

لیونل:نه هیچ خاصی مدنظرم نیست جز اینکه می خوام در دورانی که بازی میکنم همیشه پیروز باشم.

س:به عنوان آخرین چیزی که ازتون می پرسم در مورد تیم ملی آرژانتین است.یکسال تا جام جهانی برزیل مانده.بنظرتان تیم آرژانتین می تواند قهرمان شود؟

لیونل:من شانس تیممون {آرژانتین} برای قهرمانی رو زیاد میدونم.این یک رویا واسه منه و مهمترین جامی که هنوز بهش دست پیدا نکردم.

س:در صورتی که شما به این جام در برزیل دست پیدا کنید.این موفقیت چقدر براتون مهم خواهد بود؟آیا این کامل ترین و بالاترین موفقیتی است که می خواهید؟

TIP-TOP بازدید : 16 1391/09/08 نظرات (0)

روانشناسی رنگها

آفریدگار دانای عالم هستی ، جهان مادی را رنگی خلق کرده است و انسان را نظاره‌گر اصلی این جهان رنگارنگ . رنگ در کنار شکل یا فرم و جنسیت از عوامل مهم تشخیص و شناخت انسان از محیط پیرامون خویش است . اگرچه رنگ به اندازه شکل در درک انسان از محیط اهمیت ندارد ،‌اما به لحاظ ارتباط حسی با محیط ، رنگ بدون شک اساسی‌ترین نقش را ایفا می‌کند . بشر از دیرباز با تأثیرپذیری از محیط رنگی طبیعت پیرامون خویش ، نسبت به رنگ حساس بوده و از رنگ در زمینه‌های مختلف استفاده فراوانی کرده است . علاوه بر آنکه رنگ در ایجاد ارتباط و پیام‌رسانی نقش مهم و چشم‌گیری دارد ، در جوامع مختلف به عنوان نماد عاطفی ، فرهنگی ، قومی و ملی به کار رفته است . انسان پیوسته چه به لحاظ فیزیکی و چه به لحاظ روانشناختی تحت تأثیر رنگ‌ها بوده است .
سرمربی یک تیم فوتبال سعی کرد تا نسبت به تأثیرات فیزیولوژیک رنگ‌ها اطلاعات کاملی به دست آورد ، وی برای غیرتمند کردن بازیکنانش اطاق رخت‌کن آنها را که قبلاً به رنگ آبی و سبز بود ، به رنگ قرمز درآورد و این کار در ایجاد هیجان و افزایش فعالیت‌ بازیکنان تأثیر مثبتی داشت .
گلداشتایت ( روانشناس ) در جریان کار با بیمارانی که ضایعه عضوی داشتند ،‌ دریافت که زمینه‌های رنگی متفاوت اثرات رفتاری مختلفی ایجاد می‌کند ،‌ مثلاًَ زمینه‌های قرمز موجب تجربه حالت نامطبوع ، آشفتگی ، تحریک و حتی انزجار می‌شود ، در حالی که رنگ سبز موجب حالت‌های مغایر با حالت‌های ایجاد شده در رنگ قرمز می‌گردد . بر طبق نظر گلداشتاین تأثیر رنگ بر کل ارگانیزم بدین‌گونه است که وی را به سویی محیط با خلاف آن هدایت می‌کند .
دریکی از کشورهایی که شیر پاستوریزه در پاکت‌های نارنجی رنگ عرضه می‌شد مورد استقبال مردم قرار نگرفت . تحقیقی که در این مورد صورت گرفت نتیجه جالبی به دست داد ، به این گونه که مردم با دیدن رنگ نارنجی احساس می‌کردند که شیر داخل پاکت سفید نیست و شبیه یک پاکت شیر واقعی نمی‌باشد ، اما زمانی که پاکت شیر به رنگ آبی درآمد ،‌استقبال به نحو چشم‌گیری بالارفت .
در اتاق‌های جراحی قطرات خون روی لباس سفید جراحان تأثیر غیرمستقیم بر حواس و روان داشت. بنابراین سبز را جایگزین کردند که تا حدی نیز به موفقیت‌های جراحی کمک کرد ، زیرا رنگ خون ، روی لباس سبز خاکستری شده چندان دغدغه‌ای مانند رنگ قرمز ایجاد نمی‌کند .
رنگ‌ها نقش مهمی در زندگی عاطفی و معنوی ما بازی می‌کنند ، مارنگ‌های زیبا ، با طراوت و فرح‌بخش طبیعت همچون درختان سرسبز ،‌آسمان آبی ، تپه‌های بنفش رنگ و گل‌های رنگارنگ را دوست داریم . بعضی از رنگ‌ها مفاهیمی چون روشنی ، شادمانی و امیدواری داشته و بر سلامتی روح و روان آدمی تأثیر بسزایی دارند و گروهی از آنها موجب کسالت ، یأس ، غم و اندوه گردیده و سبب خستگی و افسردگی روح و روان می‌شوند .
رنگ درمانی درحال حاضر اهمیت فراوانی در پزشکی به خصوص در معالجه اضطراب‌ها و ناراحتی‌های روانی دارد . در آزمایشات مربوط به جریان خون ، دستگاه‌های اندازه‌گیری به روشنی و وضوح نشان می‌دهند که نبض و تنفس شخص در یک اتاق قرمز افزایش می‌یابد . عملکرد اشعه‌های قرمز و زرد بر روی کودکانی که در شرایط کم‌اشتهایی و کم خونی هستند نتایج واضحی همچون افزایش ذرات خون ، افزایش سریع وزن ، چالاکی و شادمانی به دست داده است .
بانویی که ماه‌ها از دردهای گوناگون رنج می‌برد ، زمانی که به او توصیه شد که دیگر رنگ‌های تیره نپوشد ، به محض استفاده از رنگ‌های روشن و درخشان گویی جسمش از درد رهایی یافت و از نظر روحی نیز بهبود پیدا کرد . کارگران یک کارخانه تولیدی در تمام طول روز جعبه‌های سیاهی را جابجا می‌کردند و از خستگی زیاد شکایت داشتند ، یک روانشناس توصیه کرد جعبه‌ها به رنگ سبز روشن رنگ‌آمیزی شوند، پس از تغییر رنگ جعبه‌ها ، کار از نظر کارگران کمتر خسته کننده بود و شکایات ایشان برطرف گردید .

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
با سلام... به وبلاگ خودتون خوش اومدین.... امیدوارم لحظات خوبی در وبلاگ داشته باشید و با نظرات زیباتون من را خوشحال کنید... ممنون از بازدیدتون...!
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    میدانید که این وب تازه اغاز به کار کرده است...به نظر شما چه مطالبی درون وب گذاشته شود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 9
  • بازدید کلی : 1,024